Naprawy blacharskie

Firma Autim wykonuje naprawy samochodów różnych marek, nie tylko z rodziny Fiata. Naprawy blacharskie przeprowadzane są przez wysoko wykwalifikowanych pracowników i na profesjonalnym sprzęcie. Dysponujemy najwyższej klasy urządzeniami do ustawiania płyty podłogowej i naprawy karoserii firmy CELETTE. W naprawach blacharskich stosujemy bardzo rozwiniętą technikę zgrzewania blach karoseryjnych.


Głównym zadaniem współczesnych nadwozi jest ochrona pasażerów przed skutkami wypadków na drodze. Aby sprostać temu zadaniu konstruktorzy aut coraz częściej korzystają z materiałów i technologii dotychczas nie stosowanych w tego typu konstrukcjach.
Zmiany w budowie pojazdów wymuszają także zmiany w podejściu do procesu naprawy powypadkowej i tu zaczynają się problemy. Przez całe lata serwisy powypadkowe skupiały się głównie na lakierowaniu, bo jak to się mówiło "farba wszystko przykryje", czyli to co jest pod spodem jest nieważne byle lakier się dobrze świecił. Obecnie, gdy do budowy samochodów używa się stalowych blach o podwyższonej wytrzymałości, blach ze stali nierdzewnej, blach aluminiowych a także materiałów kompozytowych, niezbędna jest wnikliwa wiedza z zakresu spawalnictwa i innych technik łączenia elementów konstrukcji nadwozia.
Spawanie laserowe, plazmowe, zgrzewanie z kontrolowanym przebiegiem prądu, to podstawowe procesy spawalnicze stosowane w fabrykach samochodów. O ile pierwsze dwie metody ze względu na wysokie koszty urządzeń są trudne do zastosowania w serwisie naprawczym, o tyle zgrzewanie wymaga niezbyt drogich maszyn ale za to sporej wiedzy i doświadczenia pracowników a z tym bywa bardzo różnie.

[Rozmiar: 28103 bajtów]

Coraz częściej spotykamy się z przypadkami napraw wykonanych w serwisach, których pracownicy nie mają podstawowej wiedzy o budowie nowoczesnych nadwozi, gdzie migomat jest jedynym używanym urządzeniem lub stosowane zgrzewarki nadają się do naprawy Fiatów 126p.
Końcowy efekt tak wykonanej "naprawy" to pękające wzmocnienia (to właśnie one mają chronić pasażerów pojazdu), korozja (dodatkowo osłabiająca konstrukcję), znaczne zmniejszenie sztywności nadwozia (pogorszenie właściwości jezdnych, trzeszczenie i piski). Traci na tym użytkownik auta nieświadomy zagrożeń, ale ma za to"ładnie polakierowany" samochód

  • zgrzewanie

    -jest tą metodą naprawy karoserii samochodu, która wyróżnia nas od innych tego typu warsztatów. Nowe elementy montowane do naprawianych samochodów są w miejscach połączeń zabezpieczone farbą prądo-przewodzącą a następnie zgrzewane w taki sam sposób, jak dzieje się to w fabryce. Dzięki temu samochody naprawiane w naszym serwisie zachowują pełną gwarancję na nadwozie.

  • lutospawanie

    -pozwalające na łączenie blach o podwyższonej i najwyższej wytrzymałości a także blach ocynkowanych bez uszkadzania ochronnej warstwy ocynku.

  • klejenie blach klejami termoutwardzalnymi

    - technologia stosowana tylko w fabrykach samochodów, pozwalająca zachować sztywność nadwozia.